כבר הספקתם לריב?

כבר הספקתם לריב?

חגים זה תקופה מורכבת.

למה?

כי זה תקופה לחוצה – פיזית ונפשית.
פיזית – לעמוד הרבה על הרגליים: אוכל או קניות או כביסות, ולבנות סוכה, ולעמוד בתורים האינסופיים (והנה, רק שכחתי גרביים ולעמוד שעה בתור!) ומתנות למארחים וגם להזמין מתארחים 🙂 

והילדים חצי באווירת חופש וממחר כבר כולם בחופש 🙂 וזה לתמרן בין כולם. 
ונפשית  כי זה זמן משפחה, ואירוחים ולא תמיד מסתדרים עם כולם, או עם המשפחה שלו או המשפחה שלך, וכלכלית יש מלא הוצאות, וישנים יותר או פחות ויש מי שהחגים עושים לו קווץ' – המורכבות הזו.
וידוע גם שהשטן מקטרג בכל דבר שהוא גשמי ועולה לדרגת רוחני, אז תוסיפו להכל את השטן, בכלל נהיה פה סלט 🙂 

אז מה עושים?

זוכרות שדיברנו פעם קודמת שהכל זה ענין של לראות?
אז הנקודה היא לשנות את ההסתכלות בעזרת פעולות לא גדולות מדי.
אני יודעת שיש מלא עצות חכמות על איך לשוחח ואיך לשקף רגשות ולהקדיש מלא זמן וכו' אבל אני לא חושבת שזמן של חגים זה הזמן לשינויים גדולים ומהפכניים. אז דברים קטנים, שיעשו לנו טוב.
והנה הן. בואו נהיה פרקטיות:

הומור – הוא אחד הכלים הכי משמעותיים כשלפעמים לחוץ ומתפקשש. דברים קטנים שאפשר לצחוק עליהם יחד, אם זה סרטון מצחיק או לצחוק על עצמכם (כל אחד על עצמו! וחלילה לא על האחר) או לנסות להצחיק את האחר. צחוק ממיס חומות. זה לא חייב להיות משהו סופר מתוחכם, אלא כל דבר שיעלה לשניכם חיוך, דגדוג, בדיחה קטנה, משהו שיזכיר לכם שאתם גם חברים, למרות הכל.

משפטי הערכה ואהבה – מתי בפעם האחרונה אמרת לו שאת אוהבת אותו? משפטים של לאהוב ולהעריך צריכים להיות שם תמיד. ובטח בתקופות כאלה שאנחנו קצת שוכחים. כל אחד צריך שיזכירו לו שאוהבים אותו. גם הגברים הכי הכי בעולם. תשחררי את זה, סתם ככה. פתאום. וזהו. ואל תצפי שיחזירו לך 🙂 זה לא עובד ככה. באנו לתת כרגע. לא לקחת.

לקחת חמש דקות לעצמכם יחד – כולן עובדות, כולן עסוקות. ולכולן יש חמש דקות. חמש. לקפה, עוגה, פריכית :), הליכה (כן, אני יודעת שזה יותר מחמש דקות אבל זה שווה את זה!), חיבוק!! (זוכרות את חיבוק 60 השניות – תתחבקו חיבוק ארוך של לפחות 60 שניות. זו טעינה מהירה של הסוללה!), שיחה קצרה, החלפת כוח. להסתכל אחד לשני בעיניים בלי טלפונים. הילדים יכולים להסתובב, להצטרף. רק קחו לכן טעינה קצרה מהלחץ.

ובכללי – פחות להאשים, פחות לדבר עליו, על מה הוא עושה וגורם, ופחות לצפות.
באופן אישי, אני חושבת שמכיון שגם ככה לחוץ, תקופת החגים היא לא הזמן להעלות כל מיני דברים מהעבר ולפתור אותם. 

זהו.

שנה חדשה התחילה ואנחנו הולכות למלא אותה בטוב, בנצנצים, ובהמון רגעים יפים.
מקווה שאני תופסת אתכן ברגע נעים. 

אוהבת עד השמיים ובחזרה ומאחלת המון רוגע,
גילי

השארת תגובה