מיניות בריאה. מה זה בכלל?

מיניות בריאה. מה זה בכלל?

איך אני שונאת סיסמאות. שונאת.

מילים מפוצצות. מילים גבוהות. פרקטיקה זה השם השני שלי.

בספרים זה נחמד. גם בשירה. אבל בחיים עצמם? עזבו אותי מלדבר גבוהה גבוהה.

ואז מגיע הצמד: מיניות בריאה.

נכון, זה לא מילים מפוצצות. אבל למה התכוון המשורר?

עוד בקושי הבנו מה זה מיניות. אז מיניות בריאה?

אז הלכתי לחפור. קצת. ואני אחפור גם לכם.

אז ככה. מיניות זה כל האספקטים הקשורים למין. אבל ממש הכל. פן ביולוגי, פיזיולוגי, עמדות, כוונות, הצהרות, חינוך, רגשות, תחושות, נטיות, תרבות, ערכים, מוסר, רוחניות. הבנתם את הרעיון. זה בעצם מכלול של כל מה שאנחנו חושבים, מרגישים, יודעים ומבינים על מין. הכל.

אז מה זה מיניות בריאה? הלכתי להיתלות באילנות גבוהים היישר לארגון הבריאות העולמי, אשר בלעז קרוי WHO.

והנה מצאתי. מעתיקה ועוד שנייה מתרגמת.

“a state of physical, emotional, mental and social well-being in relation to sexuality; it is not merely the absence of disease, dysfunction or infirmity. Sexual health requires a positive and respectful approach to sexuality and sexual relationships, as well as the possibility of having pleasurable and safe sexual experiences, free of coercion, discrimination and violence". source: http://www.who.int/reproductivehealth/topics/sexual_health/sh_definitions/en

בתרגום חופשי – אל תתפסו אותי על הפסיק זה נשמע ככה:

"מצב פיזי ונפשי הכולל רווחה חברתית בכל הקשור למיניות. לא רק העדר של מחלה, תפקוד לקוי או נכות. מיניות בריאה מצריכה גישה חיובית ומכבדת למיניות ולמערכות יחסים מיניות, במקביל לאפשרות לקיים יחסי מין מענגים וקיום התנסויות מיניות בטוחות ללא כפיה, אפליה ואלימות"

עכשיו אני אקריא לכם את מה שהתלהבתי ממנו ולאט.

"גישה חיובית ומכבדת למיניות ולמערכות יחסים מיניות, במקביל לאפשרות לקיים יחסי מין מענגים"

תקלטו. ארגון בריאות ע-ו-ל-מ-י מדבר על גישה חיובית ומכבדת (יעני עזבו אתכם מכל מה שידענו על מין וממה שקורה בעולם) אבל ההי לייט – יחסי מין מענגים! קלטתם? מענגים. זו מיניות בריאה. זה פשטו מדהים בעייני שארגון בריאות עולמי מגדיר עונג ביחסי אישות כמיניות בריאה.

אז מהיום. אל תספרו לעצמכן סיפורים. פשוט תבדקו אם אתן מתענגות ביחסי אישות. סליחה. אם יש לכן מיניות בריאה.

אוהבת אתכן המון.

ואגב, בברכות של צקים בחתונה תוסיפו – שתזכו לבית נאמן בישראל מתוך מיניות בריאה. א-מ-ן!

נ.ב. קטן. מסתבר שתוספת המילה "מענגים" נכנסה להגדרה רק בשנת 2006. החברים שם בארגון הבריאות העולמי היו בדיונים סוערים על העניין האם יש צורך להוסיף את זה להגדרה. זה לקח להם יותר מעשר שנים (ההגדרה הראשונית היא מ1994) ורק ב2006 הם הכניסו את המילה מענגים. למהפכות לוקח זמן. אבל בסוף הן מתרחשות.


השארת תגובה