פוסט האושר הגדול

פוסט האושר הגדול

אז איך נראה אושר? כמו עשרות טקסים קבועים, מחשבות חיוביות ופעולות שגורמות לנו לטוב בלב.

ביום חמישי בערב בחודש אייר (מאי בלעז 🙂 ) העליתי פוסט על משמעות האושר ואיך לומדים להיות מאושר.

בסיום הפוסט ביקשתי עצות שעובדות באמת, על איך להיות יותר מאושרים בחיים ותרמתי קצת משלי. התוצאה היתה מופלאה. עצות כ"כ חכמות מנשים מוכשרות ומהממות (ומאיש אחד חמוד לא פחות : ) ) .

אז עבור הדורות הבאים ריכזתי כאן את כל התגובות. איך אומרים אצלינו? "המביא עצה בשם אומרה, מגביר אושר בעולם" 🙂

הנה התחלנו:

  • פעילות גופנית על הבוקר (אני רצה, אתן תמצאו פעילות גופנית שעושה לכן טוב), למה בוקר? כי לי זה נותן בוסט מטורף של אנרגיה למשך היום. (לא קל בהתחלה אבל אחרי זה משנה את היום).
  • הכרת הטוב בצורה יומית: כל לילה, לפני קריאת שמע אני מודה על שלושה דברים טובים שקרו לי במשך היום. אלו יכולים להיות דברים קטנים כמו חיוך, הצלחה במשהו קטן או דבר גדול (התחלתי סדנה חדשה, מודרכת שלחה לי מכתב תודה וכו') – הבנתן. שלושה. כל ערב.
  • שחזור חויה טובה – לחשוב על משהו טוב שקרה לי במשך היום ופשוט לשחזר אותו לפרטי פרטים. זה עושה טוב על הלב ומרגיל אותנו לחשוב בצורה חיובית.
  • הליכה בשביל ההעזה ומטרות ישימות. אני יעלה על זה פוסט נפרד כי זה דורש הסבר (או שתקראנה את הספר באושר ובאושר של דר טל בן שחר) .ככה נראית כריכת הספר והוא מאוד מומלץ: (בטח עם קפה ליד)

  • אפרת כתבה: לדעת שהאושר באחריות שלנו. לקחת עליו אחריות כמו על כל דבר אחר בחיים ולבצע.
  • מירי כתבה: "האמת נמצאת כאן. בגוף שלנו. בתנועה. בריצה". מסכימה איתה. לינק לקבוצות של מירי: (קבוצות ריצה לנשים בלבד – שם התחלתי לרוץ: http://lp.vp4.me/npwh מומלץ בחום!)
  • לי כתבה: לבחור נכון  – גם אם נופלים – להישאר נאמנה לעצמי , לערכים ולעקרונות , להודות על כל יום על שאני נהנית ולזכור תמיד שאני מאושרת, שהבחירה בידיי ורק המוות הוא סופי. לבחור, לחיות להתאהב, לעשות הכל בתשוקה ואהבה ולהיות אני
  • מיכל כתבה: לוקחת את האחריות על חיי ועל האושר שלי! לא בוחרת את הסיטואציות להן אני נקלעת אלא איך להגיב 😀 משתדלת תמיד לחייך ולהתמקד במה שעושה לי טוב
  • הניה כתבה: יש משהו בהתנהגות שלנו ש"מאפשר" לקבל אושר לחיים. וכשאני אומרת אושר אני לא מתכוונת לפתוח את הצ'אקרות ולזכות בלוטו, אלא לעבור בוקר קשה ומטורלל ואז לראות חיוך מצחיק של הבת שלך ולאפשר לו להיכנס אלייך ולשמח אותך רק לחמש דקות הללו. וזה באמת באמת עבודת מידות לא קלה
  • ציפי כתבה: אני חושבת שלהבין שהאושר בידיים שלנו זה כבר צעד משמעותי לכיוון האושר. מתחברת אליך לנושא של שגרות. יש כמה וכמה דברים שלמדתי שאם אני עושה אותם כל יום, הם מסמלים עבורי שמחה ושליטה על מצב הרוח שלי. ברכות השחר, פעילות גופנית גם אם קצרה, משהו נחמד עם הילדים (להתכרבל ביחד על הספה גם טוב) ועוד. פעולות ממש קטנות, אבל כשהן חוזרות על עצמן זה מצטבר לאושר.
  • לציפי יש שירים נהדרים שעושים טוב על הלב ואפשר להשיג אותם כאן: www.zipikol.com
  • דבורה כתבה: להשתדל להיות רק ליד אנשים שנעים לי איתם. שמגבירים לי את הביטחון בעצמי ובאחרים. שחושבים יותר חיובי משלילי. שרואים יותר את הטוב מאת הרע. מאנשים שליליים אני מתרחקת
  • אמונה כתבה: אחד ממגבירי האושר שלי זה חוג אמא שיש לי עם הבנות שלי פעם בשבוע חצי שעה בכל פעם. זמן לשיחה טובה, פתיחות ובעיקר הקשבה. בזכות זה אני מרגישה אמפתית וסובלנית יותר לצרכים שלהן
  • עדי כתבה: משמעות האושר בחיים התחילה לעניין אותי כבר לפני כמה שנים (וזה עדיין מעסיק אותי). עשיתי על זה כמעט מחקר, וחשבתי על זה לא מעט והנה השנקל שלי בנושא:
    * נקודת המוצא היא שאף אחד לא אחראי על האושר שלי אלא אני בלבד. ברור שיש אנשים שטוב לנו בקרבתם וגורמים לנו אושר, אבל אי אפשר להיות תלויים בזה ולצפות שהזולת יעשה אותי מאושרת האחריות היא עלינו בלבד.
    * אנחנו הכי מאושרים כשאנחנו נותנים. זה גם מבוסס מחקרית. הסיפוק שבנתינה ובהגשת עזרה לא ישווה לאף הנאה חומרית.
    * כמו שכתבת, פעילות גופנית באמת גורמת לתחושה טובה ומשחררת אנדרופינים במוח שגורמים לאושר
    * קריאה, צפייה בסרט טוב, מוזיקה – דברים שבוודאות מעשירים את החיים ותורמים לתחושת האושר.
    * טיולים בחיק הטבע וטיולים בכלל (אני משוחדת קצת, אבל זה נכון)
    * עשייה עם משמעות. כמו שכתב ויקטור פרנקל "האדם מחפש משמעות"
    * חשיבה חיובית. אופטימיות. הימנעות מהשוואות (יש משהו ברשתות החברתיות ובנרקיסיזם ובראוותנות שהן מעודדות שעשוי לגרום לתחושת חסר, קנאה ואומללות.
  • ואני מוספיה שלעדי יש בלוג נהדר – מטיילים בכיפה. מומלץ בחום. http://www.metaylimbkipa.com
  • חני כתבה: האושר מתחיל בבוקר עם פתיחת העיניים, אני רואה את השיגרה המבורכת והכל במקום מבחינה בריאותית ומתחילה לשיר: " שלא ייגמר לעולם"
  • יאיר כתב: שיר, מוזיקה, התחדשות, מבט חדש על סיטואציה מוכרת ובעיקר, בשבילי, להגיד "כן". כן להצעה לנסות משהו חדש. כן לבילוי עם מישהו שלא פגשתי מזמן. כן לדברים שמקננים בי ורוצים לפרוץ החוצה. כן לחיות (אפילו טיפה) יותר בגדול
  • עליזה כתבה: אהבה גורמת לאושר ! מעניין שלא דברו על זה… אהבה על כל פניה וגווניה, התאהבות, תשומת לב , מתנות קטנות, נתינה, צחוק של ילד, שבירת שיגרה, קניות, דיוטי פרי… ספר טוב , ריצה לאורך הים..
  • טלי כתבה: העצה שלי היא לא לרדוף אחרי האושר, אלא לבצע בעקביות ובהתמדה מעשים ופעולות מספקים וטובים

ואני ממש רוצה לסיים עם העצה של טלי כי תכלס. אם הגעתן עד לפה, תבחרו משהו אחד שהכי מדבר אליכן ופשוט תעשו אותו בצורה קבועה במשך 40 יום. בעייני זה הזמן הכי אפקטיבי לשינוי הרגלים. (שישה שבועות)

אני מציירת לי משהו פשוט כזה עם ריבועים – וכל יום מסמנת וי או מייצרת "טקס" שה פשוט זמן קבוע ביום שבו אני מבצעת את הפעולה. נניח אמירת תודה בערב – כל לילה לפני קריאת שמע.  פעילות גופנית – על הבוקר בימים קבועים. הבנתן את הרעיון.

בקיצר. תעשו. תיישמו. אחרת חבל. אל תצאי מהפוסט הזה לפני שבחרת משהו. וכשבחרת – תרשמי פה בתגובות. זוהי התחייבות לעצמך לזמן הקרוב עד שהבחירה תעשה להרגל. ועוד משהו – לפעמים בוחרים במשהו וזה לא הכי מתאים לנו. קורה, אין מה לעשות. אז אל תתייאשי. תבחרי משהו חדש ותחזרי לכאן לרשום.

ואם יש לך עוד רעיונות – דברי איתי. ארשום פה בשמך ותביאי גאולה לעולם. ❤

 

השארת תגובה