אוהבים אותך או: מי יציל את המיניות שלי?

אוהבים אותך או: מי יציל את המיניות שלי?

אוהבים אותך

את המפגש הראשון עם צמד המילים "אוהבים אותך" קשה לי לשכוח.

הסתכלתי על הנשים וצחקתי איתן. בטח אפילו רשמתי על זה פוסט, על כל האהבה הלא ממומשת הזו. זה היה באחד המפגשים של "רטורנו" וגיליתי שאחרי כל שיתוף, או משהו לא פשוט לעיכול, שאר הנשים אומרות – אוהבים אותך. בעיני זה היה בלתי נסבל. תעשו משהו, צרח לי הלב. תצילו אותה. תפסיקו לשבת ככה, לומר שאתן אוהבות. על מי אתן עובדות? אם הייתן באמת אוהבות הייתן אומרות משהו.

שנתיים וחצי קדימה.

אני מכירה את התוכנית הרבה יותר טוב. העברתי שם כמה קבוצות ובחיי יש נשים קסומות שהן חלק מהתוכנית ופתאום הבנתי שהבעיה היא שלי. זו אני שרוצה להציל את עצמי מעצמי.

זו אני שלא נעים לה השיתוף, שרוצה לקטוע אותו וחייבת מיד לחתור, להציל ובעיקר? למצוא פתרון. כמה קשה לנו רק להקשיב ולתמוך בלי להציע פתרון קסם שיציל את המצב.

יצרתי לי מנטרה בראש שתכיל את זה: "אני אשה פרקטית", אמרתי. עסוקה, חבל על הזמן של כולנו, בואו ונפתור את הבעיה. ולקח לי כמה שנים טובות להבין שלפעמים לא צריך לפתור כלום, התשובה האמיתית הנמצאת בהקשבה. וכמה קשה להקשיב באמת, מבלי לקפוץ "להציל".

המיניות שלי ושלך

זה תפס אותי בעוד כמה מקומות.

במיניות למשל. שמישהו יביא לי תוכנית, מה צריך לעשות ואיך לסיים. איך מחברים אחד ועוד אחד שיהיה שניים, או באיך לדבר עם ילדים: תכתיבו לי, התחננתי, תנו מתכון מסודר. יש היום כל כך הרבה שיחות אז מה הבעיה פשוט לומר לי מה לעשות ואיך לדבר. ולקח לי זמן להבין שבמקום הזה שאני כל כך ממהרת, המהירות הזו בעוכריי. הלקפוץ, הלהתקדם, הפרקטיות הזו.

זו שדווקא מצילה ועוזרת בניהול הפרויקטים, היא עקב האכילס שלי בכל הנושא של חיים ואנרגיות מיניות ושיח והקשבה. כי דווקא שם צריך לשהות, לא להציל. שם צריך להיות. להיות באמת.

זה לא יעזור אם מישהי תגיד לי מה לעשות, בסופו של דבר התשובה תבוא ממני, וזו לא תהיה התשובה של החברה שלי או של היועץ הגדול, זו תהיה תשובה שמתאימה רק לי, לרגע הפרטי שלי. מה אני אוהבת, איך אני מרגישה, איך אני צריכה לדבר איתו על זה, כל כך הרבה שאלות ולאף אחת לא תהיה תשובה, רק לי.

אני זוכרת שכעסתי ממש שנה שעברה בקורס הנחיית קבוצות.

בשיעור השני המרצה שאל אם מישהו רוצה לשתף ואמרתי שאני. "הגעתי לכאן ללמוד כלים, מתודות שונות ולהבין איך להנחות קבוצה, לא שנחווה יחד כל כך הרבה דברים שאני לא מצליחה להבין מה הקשר בינהם לבין הנחיה", אמרתי. והוא הסתכל עלי במבט החומל הזה ששמור לתלמידים חדשים ואמר לי שזה בסדר, שזה יקח זמן ובסוף אבין שזה להנחות קבוצה ולא לנהל אותה, אין פה איזה חדר מצב, ובכלל מתודות יש המון באינטרנט אם בא לי להוריד משם, והוא ביקש שפשוט אהיה איתם. וישבתי קצת זועמת וקצת כועסת וקצת מפגינה את חוסר שביעות הרצון שלי בזה שכל שניה גלשתי בסלולרי למרות שהוא לא מרשה, ורק אחרי סמסטר שלם ו100 שעות הבנתי למה הוא התכוון. ללשהות, ללהיות שם, לתת לתהליך להנחות אותי ולמצוא בי את הקול המדויק של ההנחיה. וזה היגיע רק מתוך הרוגע והשקט וההאטה והמקום הזה של החוויה, להתחבר ולחוות אותה בעצמי. וכמה לא הייתי שם כשהתחלנו וכמה אני רוצה לדייק את זה עכשיו, ולחוות עוד.

לפעמים אני נשאבת עדיין למקום הזה של הפרקטיות.

ענת, אני אומרת למנחה שלי, את יכולה להכתיב לי מה לומר ? והיא לפעמים תיתן לי מילים רק כדי שאעבור הלאה אבל אני כבר מבינה שלא אשתמש בהן, במילים האלה, כי הן המילים שלה. אני אצטרך למצוא את הדרך שלי.

אפשר קיצור דרך?

אמממ. לא.

ככה זה במיניות, אין ברירה. חייבים לעבור תהליך. גם אם זה נראה בזבוז זמן ואנרגיה וחוויות מיותרות. אלו החוויות שבסוף יבנו אותנו ויוציאו אותנו ממי שאנחנו. יוציאו אותנו לאור.

וכמו שמצאתי את הדרך שלי במיניות שלי (וזה לקח המון זמן, תאמינו לי) וכמו שבסוף הבנתי איך לדבר עם הילדים שלי ואני עדיין מתמודדת עם הקולות "הפרקטיים" שצועקים לי מידי פעם, אני מקווה למצוא את השקט ואת הדרך גם ברבדים אחרים של חיי. כמו שאמרתי לאמא השבוע, ולנשים בקורס אתמול, הלוואי והייתי כזו שקטה ורגועה בחיים כמו שאני מצליחה להיות שם במיניות הנהדרת הזו, וכמה כיף שיש לי לפחות אי אחד של שקט. שבו למדתי לתת לזמן לעשות את שלו.

#תובנות של קורס "להתחיל הכל מהתחלה", מפגש 2. להקשיב לעצמי לקול של מתחת לפני השטח.


2 תגובות

  1. Sablon הגב

    Τhere's certainly a great deɑⅼ to learn abⲟt this sᥙbjeϲt.
    I like all the polints you made.

  2. fitdam הגב

    Ӏ was suggestеd tһis blog.
    You're ѡⲟnderful! Thanks!

השארת תגובה